12.29.2011

2011:2

Efter London så besökte jag Piteå i nästan tre veckor innan jag packade väskan och begav mig till nästa stad, Lund. Där började jag plugga Mänsklig Rättigheter och fick massa nya fina vänner och en fantastisk klass. I vår fortsätter det äventyret. Här är resten av 2011 i alla fall.


Studentstad som det är så började självklart Lundalivet med en klassisk och inte minst fantastisk nollning

Sista helgen i Lund så var vi på husfest, Emilia hade gjort en fin bandroll i hennes rum



En gång i månaden hänger vi på Sydskånskas popklubb Heartland


När vi är less på att plugga så gör vi andra saker, som att äta pannkakor. Oftast äter vi något i alla fall.


Under terminens gång så kom Jesse Jacksons (Martin Luther King's högra hand) och föreläste för oss


Första oktober så var det sommarvärme ute och jag och Sandra satt och solade i Botaniska Trädgården


Efter alldeles för lång tid lyckades vi även sätta ihop min garderob, så slapp jag ha alla kläderna i högar på golvet även om de fortfarande har en tendens att ligga på golvet.


När vi var på husfesten så hade de satt upp ett otroligt bra meddelande på väggen


Under Halloween så klädde jag och Matilda ut oss till Ninjor. Vi var nog dem enda som var utklädda, men det gjorde inte så mycket, vi ägde ändå.


Efter varje tenta så har vi tentafest, det är alltid en hit mycket tack vare vår otroligt härliga klass


Det här med att dansa som en apa på beställning... Ölspelens baksida.


Jag och Sandra brukar umgås hemma hos mig minst en gång i veckan, varje gång tittar vi på film och äter någonting, oftast någonting som vi har bakat. Nu har ju Sandra flyttat hem, det har ju både för- och nackdelar. Att baka en gång i veckan är ju kanske inte det hälsosammaste menar jag.


Såhär ser domkyrkan i Lund ut


Terminen i Lund avslutades med att stort rollspel där vi alla var uppklädda, efter rollspelet samlades klassen på en pub för att ta en fredlig öl tillsammans.


När vi har klassfester så dansar vi extra mycket, ringdans och sånt är inte heller ovanligt. 


Lovisa och Suzanna spexade till sina Halloween utklädnader lite mer än vad jag gjorde


Jag, Karin och Åsa på första tentafesten


Under första advent så höll Rikard i lite mys hemma hos honom med glögg, pepparkakor, julmusik och lussekatter (som Åsa förövrigt råkade sitta på innan de var gräddade). När vi sedan skulle gå hem så hade monsterstormen dragit in och jag var övertygad om att taket skulle flyga av och att elen skulle gå. Vi klarade oss dock.


En natt sov vi alla hos Matilda, på golvet.


Inga kommentarer: