12.29.2011

2011:1

År 2011 ser ut att sluta i feberdimman, därför tar vi istället och tittar lite på vad som hände tidigare i år. Vi börjar med London, efter en vecka i Sverige återvände jag till London. Jag flyttade in i en ny au pair familj och sedan blev jag kvar där fram till 6 augusti - så vad gjorde vi under den tiden? 

Vi skålade in det nya året i världens bästa stad med kanske inte världens mest aptitliga bål, inte utseendemässigt i alla fall. 


Jag bodde i ett klassiskt engelskt hus, fantastiskt fint.


Vi promenerade längst Themsen. 



När mina föräldrar var på besök så tog vi en tur i London Eye


Sedan gick vi på Madame Tussauds och pappa fick lite hybris


Vi tittade ut över staden från Alexandra Palace som ligger på Londons högsta punkt, precis ovanför mitt hus


Jag och Madde firade st Patrick's day på Trafalgar Square och drack Gunniess dagen till ära


Vi hade fester med mustacher och grillade för första gången 2011



Jag och Madde åkte till Brighton och premiär badade, i april



Jag träffade Carl Barat på min lokala pub, Maid of Muswell och blev lite star strucked


Vi tittade på nakencyklingen där cyklisterna cyklade nakna längst Oxford st, en märklig syn.


Jag åkte till landsbygden och kusten med min värdfamilj under ett lov, otroligt fina små städer och byar


Jag, Amanda och Sophia festade med vårt älskade Sainsbury's vin och gick ut i Camden


När vi saknade Sverige så gick vi på Scandinavian kitchen och drack svensk kaffe


De flesta lördagarna låg vi i Hyde Park och gjorde ingenting, på kvällen köpte vi vin och sedan gick vi ut på någon klubb i samma kläder som vi hade haft hela dagen. Det var tider.



När Sophia skulle flytta tillbaka till Sverige så fick hon en Harry Potter bok... Signerad av JK Rowling. "Vi har så många" sa hennes värdfamilj.



Under midsommarhelgen så kom Malin och hälsade på mig


Vi hängde lite på Brick Lane och köpte billiga Dr Martens


Vi turistade även lite och tittade på lite sighter, så som Piccadilly circus



Under midsommar, eller egentligen dagen efter så firade Londons alla svenskar med snaps, sill och midsommarstång mitt i Hyde Park. Det var fint och dubbelt så traditionellt som det någonsin varit i Sverige




När Malin åkte tillbaka pågick London Pride, vi firade Jonathans födelsedag och tänkte gå på Gayklubb men kön var så lång så vi drog till Camden och levde lite istället



I maj åkte Pete in i fängelset, i juni släpptes han igen. Därför höll han ett freedom gig i Camden, konserten var en matiné eftersom att han bar fotboja och var tvungen vara hemma innan klockan 19:00. Jag stog i alla fall längst fram och fick mig till och med ett plektrum



I juli dog Amy Winehouse och det uppmärksammades stort i hela Storbritannien. I Alexandra Park vid lekparken blev hon hedrad på klotterplanket.

Inga kommentarer: