10.10.2012

22:57

Sitter i en obäddad säng, i ett stökigt rum, med slitet hår uppsats i en svans som tidigare satt mitt på huvudet. Nu sitter svansen ovanför vänster öra efter en lång dag och långa backar hem från skolan.
Jag hinner inte klippa håret i veckan, jag vet inte när jag hinner klippa håret.
Eller städa rummet.

Uppgift på uppgift och hundratals olästa sidor.
Det löser sig. Tillslut gör jag det bara.
Någon dag när jag blir alldeles för stressad för att inte göra det.

Jag väntar på fredag morgon klockan 04.57 och ett tåg som ingen annan bokat, för att det är alldeles för tidigt på morgonen, eller sent på natten.
Ner till Stockholm och vidare, ännu längre ner. Skåne. Lund. Sittning. Malmö. Livet.
Nostalgitrippa över gatstenarna vi snubblade över förra året, och i våras.
Fastna lite sådär med fötterna på de kladdiga dansgolven i nationernas sunkiga källarlokaler.
Som förut. Fast utan lägenhet med diskmaskin och tvättmaskin och två toaletter och balkong och eget rum med utsikt över Ica.
Utan något hem åker jag tillbaka till Skåne några dagar

Jag längtar.

Inga kommentarer: