8.04.2011

19:06

Det händer så otroligt mycket i mitt liv just och jag vet inte riktigt vad jag ska tycka, tänka eller känna.
Jag kan inte vänta på att få komma hem till Piteå och träffa min familj och mina vänner för första gången sedan jul.

Samtidigt har jag sån otroligt ångest över att det idag var sista dagen som jag handlade på second hand affärerna uppe i Muswell Hill, jag aldrig mer kommer trängas med turister på Oxford st och tycka att de går alldeles för sakta och att dem är alldeles för många, att jag aldrig mer kommer sitta vid slussen i Camden och dricka vin med Sophia och Amanda, att jag aldrig mer kommer gå på marknaden i Camden och tänka på allt jag ska köpa innan jag ska hem (och fortfarande inte köpt, att jag aldrig mer kommer gå på Brick Lane market och shoppa för pengar jag inte har på Beyond Retro, att jag aldrig mer kommer spendera en hel lördag i Hyde Park och sedan gå ut i samma kläder som jag haft hela dagen och utan smink.

Och på en och samma gång, mitt i längtan och saknaden så letar jag desperat efter ett boende i Lund och kan inte vänta på att få flytta till en ny stad, träffa nya människor och leva ett helt annat liv -  studentliv.

Allt är lite uppe och ner, fram och tillbaka och jag vet inte riktigt vad min kropp tycker om det. Det är panik, stress, längtan, saknad och alldeles för många känslor och allt på en och samma gång. Jag förstår mest ingenting av vad som händer.

1 kommentar:

Olivia sa...

Jag kan då knappt vänta till du kommer hem i alla fall! :) Ska ta några fina bilder på Håkan åt dig i alla fall!