7.19.2011

23:53

Sitter på golvet i mitt rum, norra London. Precis nedanför Londons högsta punkt.
Kämpar för att hålla ögonen öppna, de har fått alldeles för lite sömn sedan någon gång för över en vecka sedan.
För vi åkte till Spanien, på festival. Sov i tält, fast sov inte särskilt mycket för det är svårt att somna innan klockan 06.00 när alla andra är vakna och det är svårt att inte vakna klockan 09.00 när tältet har syrebrist och är 50 grader varmt.
Vi träffade otroliga människor, snubblade över tält, tittade på otroligt bra spelningar, badade i medelhavet som bjöd på stora vågor och salt i mängder, sov på stranden, åt frukost, lunch och middag på Lidls parkering och duschade i iskalla duschar varje dag och tänkte att det var dagens höjdpunkt - ÄNTLIGEN KYLA.

Nu såhär i efterhand saknar jag väl mest allt, och speciellt att bara vara:
Men å andra sidan så vill jag inte äta mer mat från Lidls för allt smakar likadant, till och med ölen. Det är skönt att kunna duscha naken, helt utan publik och så varmt jag vill. Det är fantastiskt att dricka vatten som inte blivit uppvärmt av solen och som inte kostar pengar utan kommer direkt från kranen. Det är otroligt att sova i en säng och inte på en nästintill platt luftmadrass och att kunna sova så länge jag kan. Eller tills jag börjar jobba.

Festivallivet är helt fantastiskt. Men det skulle ju inte fungera som vardag.
Min vardag består istället av att sitta på ett golv på mitt rum i norra London, beställa kursmaterial på engelska som är mycket billigare här, fixa papper från CSN, leta lägenhet och förbereda mig för att flytta hemifrån - igen, från någon annans hem.
Om 18 dagar är jag i Sverige igen, och inte långt efter det säger jag hejdå Norrland och flyttar söder igen.
L U N D.

Inga kommentarer: