1.04.2011

Gustav kommer aldrig orka läsa mig blogg

Har året varit bra?

Mycket bra, mycket nytt har hänt, har lärt mig en massa, har vart med om en massa. Världens bästa minnen och så vidare. tack.

Höll du några utav dina nyårslöften?

Jag hade inga nyårslöften.

Tror du 2011 kommer bli lika bra?

Ingenting kommer någonsin kunna toppa Israel, i så fall måste det vara något sjukt. Som Sydamerika kanske. Nåväl det kommer bli underbart ändå. London är min stad och vi äger den nu, sedan blir det nog Göteborg. Eller Lund. Så det blir minst lika omtumlande i alla fall.

Har du förlorat någon kompis detta året?

Nej.

Vad kommer du sakna från 2010?

Att bo i Uppsala på heltid med alla vänner nära, nu är de mest bara utspridda. Men det jag kommer sakna mest är självklart Israel.

Nämn en positiv sak från 2010?

Alla människor jag mött, i Israel och i London och överallt. Och att jag tog studenten, och åkte till Israel, och flyttade till London.

Vad spenderade du mest pengar på?

Just nu så är det nog drycker av alla dess slag. Annars troligtvis mat, och skor.

Finns det någonting du ångrar med 2010?

Ja, att jag inte tog längre tid på mig att hitta familj innan jag drog till London. Att jag inte stannade längre i Israel, massa andra saker också. Att jag inte reste runt mer i Israel, att jag aldrig badade i Genesarets sjö, att jag aldrig sov under bar himmel. Ni vet, sånt man bara måste göra.

Lärde du dig något nytt under 2010?

Jag lärde mig allt man kan om äpplen, lite spanska ord, allt man kan om städning, allt man kan om kebab. Jag lärde mig att älska och att hata, och att inte veta vilket av det man känner. Jag lärde mig att gråta.

Bästa köpet?

Systemkameran, och alla bandtröjor i Camden. Och bodylotion som jag köpte i Haifa, synd att den tog slut. Den ägde.

Blev du kär i år?

Ja.

Vilket datum från år 2010 kommer du alltid att minnas?

8 februari- 8 april. 6 april. 18 september. 3 juni. 17 december och alla inställda flyg.

Dog någon som stod dig nära?

Nej.

Vilka länder besökte du?

Israel, Palestina, England

Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?

Jag tog studenten, jag flyttade till London, jag levde i Israel. Jag gjorde en massa saker faktiskt. Vissa bra och vissa dåliga.

Vad var din största framgång 2010?

Studenten kanske. Om det räknas som framgång.

Största misstaget?

Att inte stanna längre i Israel och fortsätta att resa runt sedan. Även om skolan stod ivägen, det hade varit bättre att ta det efter skolan kanske. Men då hade jag inte träffat samma människor, så det var ju bra att jag inte åkte senare.

Har du varit sjuk eller skadat dig?

Jag har haft feber, och blivit matförgiftad av Costa. Jag har opererat ut spiken ur höften, ätit starka tabletter och sovit i en vecka. Men det var ju ingen sjukdom, egentligen.

Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?

Gladare, sen ledsnare, sen gladare, sen ledsnare. Jag vet inte. Under februari och april var jag gladast av alla, fast jag var ändå ledsen ibland.

Vad önskar du att du gjort mer?

Sett mer av London under dagtid. Helgerna är så hetsiga, men jag har ju flera månder kvar här. Så önskar jag att jag hade rest mer i Israel. Men jag åker tillbaka så småningom.

Vad önskar du att du gjort mindre?

Facebook:at fast å andra sidan så skulle facebook inte må bra utan mig. Facebook behöver mig.

Hur tillbringade du jul?

Efter mycket om och men så kom jag hem till Sverige och firade med familjen, fint återseende efter tre månader.

Favoritprogram på tv?

Skins, Gossip Girl, Desperat Housewifes

Bästa boken du läste i år?

Bitterfittan och Pete Doherty the last of the rock romantics

Största musikaliska upptäckten?

Florence and the machine. Världens bästa skiva, någonsin. Efter The Libertines.

Vad gjorde du på din födelsedag 2010?

Vaknade mot min vilja klockan 11.00 till strålande sol på ett berg i Israel. Gick upp och insåg att jag inte såg någonting, tog på mig solglasögonen. Mådde dåligt, var otroligt bakis, åt som en häst för att få bort illamåendet och fick höra historier om kvällen innan. Helt enkelt, annorlunda. Men ack så kul, eller nåväl. Dagen innan i alla fall.

Hur skulle du beskriva din stil år 2010?

Haremsbyxor i överflöd i Israel, förjävliga jobbarkläder, leggings och klänningar på vardagarna, platta skor, utsläppt hår, mittbena, många armband, lite smink. Mest bara som vanligt, oversized kläder som äger och är sköna, och skor som äger ännu mer och inte är sköna. Och så alla dessa bandtröjor. Och inte att förglömma alla turbaner och sjalar jag hade i håret hela sommaren... ah.

Inga kommentarer: