10.13.2010

sånt är livet

Anonym Anonym om "Au pair livet"
Varför åker du dit ifall du vet att du inte tycker om att ta hand om barn och städa? Det är ju bla det au pair livet går ut på. Ta vara på tiden du är där, trivs du inte så gör något åt det istället.
Jag älskar barn, jag älskar att ta hand om barn. Jag älskar att leka. Städning däremot, nja inte riktigt min grej. Men jag trivs hur bra som helst och man kan inte ha roligt hela tiden. Jag gör något i mitt liv som jag lär mig mycket av och som dessutom är sjukt kul. Och jag sitter inte här och är missnöjd med vart jag är utan att göra någonting åt det.
Jag hade troligtvis världens tråkigaste jobb när jag på kibbutzen i Israel, men jag hade samtidigt de två bästa månaderna någonsin!
Inlägget var inget gnäll det var bara sanningen om hur Au pair livet ser ut. Och det finns så himla många au pairer som hatar barn, jag är inte en av dem men de finns där överallt. Som sagt man kan inte alltid ha roligt, men helheten är så himla kul ändå så i slutändan blir det ändå en vinst och en otroligt bra erfarenhet. Och om det är någonting jag gör så är det att ta vara på tiden, för att inte tala om att jag tar vara på mitt liv. Jag lever mer än någonsin.

4 kommentarer:

Caroline sa...

Vad jag förstår så städar du rätt så mycket va? Det är inte direkt vad au pair-livet ska gå ut på.. Det ska vara att ta hand om barn och inte städa.

Jag städar också rätt mycket om man jämför med andra, min familj har ingen städerska så jag blir lite av deras städerska. Dock är det inte överdrivet mycket men ibland känner jag mig mer som en hushållerska än en au pair..

caroline sa...

Okej. Jaha, om de är muslimer så kan det såklart bli lite kulturkrock. Men de behandlar dig bra i övrigt i alla fall?

Vart i Israel jobbade du? Min mamma jobbade nämligen i en kibbutz när hon var 19, hehe :)

anna sa...

Ja jag håller med, han ska se ut som han gjorde i tjenare kungen!

Anonym sa...

okej, då förstår jag :) kändes mer som gnäll och att du sitter där och gnäller över hur det är istället för att göra något åt saken. men då förstår jag :) hoppas du har det bradär borta!