9.18.2010

Hello London






38 kg bagage och några timmar senare så är jag nu i London.
Jag bor i ett litet, mysigt rum med stor säng, stor garderob och världens finaste takbjälkar.
Huset jag numera bor i ligger i Southgate i norra London. Det är väldigt stort, vitt, och väldigt gammalt. I trädgården finns 5 träd som familjen själva inte får klippa, eftersom att de är så gamla så att de skyddas av staten.
I trädgården finns även en pool, och en cricketbana. Där har jag spelar cricket 2 timmar idag, för första gången i mitt liv. Mina motståndare var 11 och 8 år och pinsamt mycket bättre än mig, men det var ju min första match.
Inomhus känns huset inte alls så engelskt, kan bero på att familjen kommer ifrån Pakistan. Men ajg gillar känslan och familjen verkar hela underbar.

Idag har vi även varit på Londons högsta punkt, Alexandra Palace och tittat på utsikten över staden. Dessutom var det fyrverkerier någonstans i centrala London för Påven är tydligen i stan, eller så var det för att jag äntligen kommer hit!
Nu väntar min stora säng.

2 kommentarer:

Olivia sa...

Det ser ruggigt bra ut Stina! :D

Anna sa...

Jag håller med Olivia, hur trivs du och så då? :))))