4.17.2013

Håkan Hellström, om bara mina ord var som dina

Meningarna:
"Du kanske aldrig når dit du vill nå, men du når mig. 
Du kanske aldrig får den du vill få, men du får mig."

Är redan lika klassiska som 
"Jag vågade aldrig hålla din hand, vi är inte såna som i slutet får varann" 

Och
"Ge mig en kyss innan du går, en kyss att bygga en dröm på" 

Det finns så otroligt mycket mer att gräva ner sig i, eller dö lite till. 
Bäst av allt är skivans fjärde spår "När lyktorna tänds" med raderna:

"Jag vet inte vart allt gick fel
För jag har gjort så mycket dumt
Att jag inte ens har en själ
Att hålla armarna runt"

Och hela låten avslutas med Håkans svaga röst i bakgrunden till körtjejerna.
 Det hörs knappt vad han säger, men det han säger är värt att lyssna noga efter. 

"Mitt ljus i mörkret
Som blev större och större
Var bara en långtradare
Som slira emot mig
Mitt ljus i mörkret" 

Och för att avsluta inlägget med lite hopp:
"Ge ingen tid till ånger, det blir bra vad som än kommer". 

Vad jag egentligen ville säga är att det är 17 april och den är här.
Årets mest efterlängtade platta, den rullar timme efter timme och den levererar.
Han levererar igen. 

Inga kommentarer: