3.19.2012

00:28

När jag sitter och beklagar mig som mest över den rådande hemtentamen så kan man ju undra varför jag i allsin dar går in och ansöker till universitetet ht -12 just den här veckan? Borde det inte vara just den här veckan som jag hellre vill flytta hem till Piteå än att fortsätta plugga i höst också? Skulle inte jag ut och resa i höst?
Jo det skulle jag. Men av någon anledning blev jag bara så jävla sugen på att göra något helt annat än att plugga Mänskliga Rättigheter och skriva en sketen hemtenta om hur dålig världen och FN är.
Ja det lär ju vara så att vi som pluggar MR är de mest deprimerade människorna på universitetet. Den annars så ihärdiga "VI MÅSTE GÖRA NÅGOT ÅT SAKEN!"- känslan är infinner sig inte lika lätt när man lärt sig hur komplext hela systemet är.

Och en sak till, FN stadgan förbjuder alla krig förutom självförsvar.
Intressant att känna att självförsvar är nödvändigt när alla krig är förbjudna.

Imorgon ska jag skriva om ICC verkligen skulle kunna fälla Joseph Kony. Eller något liknande. Jag minns inte fråga. What ever. Godnatt.

Inga kommentarer: