11.29.2010

Tack John




Med tanke på att John har min telefon (läs inlägg nedan) så var jag ju helt enkelt tvungen köpa en ny.
Finns massa bra saker med att ha en telefon. T.ex. som att den fungerar som väckarklocka och dessutom gör så att man har kontakt med omvärlden. Det är sånt man inser när man inte längre har någon telefon.

I Sverige är telefoner dyra. Min gamla Samsung modell gammal och dålig kostade 700 kr förra året. Det är billigt i Sverige.
Så jag tänkte att jag köper en grymt billig telefon i England, eftersom att den är omöjligt att ha i Sverige, svenska sms tar ju hundra år att skriva när ordlistan är på engelska.
Gick till affären och hennes fråga var "hur mycket vill du betala?"
Svar: så lite som möjligt.

Betlade 30 pund för en Sony Ericsson Walkman. Drygt 300 kr för en musikmobil med 2 megapixels kamera, radio, OCH Quadrapop.
Min nya telefon är bra mycket bättre än min gamla, och bra mycket billigare.
Och vilken lycka det var att återförenas med mitt saknade Quadrapop, äntligen ser jag framemot att åka tunnelbana.
Det blir jag, London Underground och quadrapop. Kan det blir så mycket bättre?

Jag känner mig som ett barn på julafton.

Inga kommentarer: