11.18.2010

Klaxons





Tisdag var en fin dag, jag och Lilia åkte till The Forum i Kentish Town för att se Klaxons.
Jag packade väskan tidigt under dagen, bestämde vad jag skulle ha på mig och så fort pappan kom hem rusade jag upp för att byta om och sminka mig. Tänkte att jag måste vara i god tid, och ville dessutom vara ekonomisk och ta bussen.

Men, eftersom att jag har krossat två speglar och gåt inomhus med uppfällt paraply så kan vi ju gissa hur det där med i god tid samt ekonomisk gick. Åkte till Bounds green med buss, var tvungen byta buss för att ta mig till Muswell Hill. Halvvägs till Muswell Hill så tänker jag "och min biljett ligger så säkert där på fönsterbrädan" sedan panik MIN BILJETT LIGGER PÅ FÖNSTERBRÄDAN!
Jag hoppar av bussen så snabbt jag kan och rusar tillbaka till Bounds Green station, från Bounds Green till mitt hus tar det 15 minuter med buss. Med tunnelbanan tar det ca 2 minuter till Southgate men från stationen i Southgate till mitt hus tar det ca 15 minuter att gå. VAD GÖRA?!
Klockan var dessutom tio över sex och klockan sju skulle jag och Lilia mötas.

Jag tar tunnelbanan och sedan buss från stationen till mitt hus, rusar upp, hämtar biljetten, rusar till närmaste busshållsplats, väntar fem minuter på buss till stationen, tar tunnelbanan.
"Sorry for the delay" - TYPISKT TUNNELBANAN.
Nej jag förlåter dig inte, jag har en konsert att gå på!
Tillslut lyckas jag i alla fall komma fram, klockan halv åtta... Så min plan att vara i god tid fungerade inte riktigt, och 5 bussresor, samt 2 resor på tunnelbanan är inte särskilt ekonomiskt.

Nåväl, vi fick bra platser i alla fall. Tyvärr hade vi bara sittplatser så ungefär hälften av låtarna gick åt till att titta på alla lyckligt lottade människor med ståplatser och tänkte "om vi bara kunde få dansa..."
Som tur var hade vi världens härligaste mellanålders kvinna framför oss som dansade så att det stod härliga till. Och vilka moves sen, kunde inte låta bli att smygfota henne lite.

Konserten var i alla fall mycket bra och jag är nöjd.
Golden Skans och Gravity's Rainbow var bäst.

På torsdag blir det The Forum igen och denna gången: The Drums!

Inga kommentarer: