9.03.2010

London, Leeds and The Libertines

Jag har sett Pete och Carl drägla över samma mikrofon samtidigt som dem frågade sig "what became of the likely lads?" Och dem stod ju där, Pete och Carl nästan lika likely som förut.
Och jag har hört "Music when the lights go out" spelas över en stor gräsplan någonstans på landet i norra england, utanför Leeds. Och tänkt att med den här musiken går inga ljus ut.

Jag har gått över samma övergångsställe som John, Paul, George och Ringo en gång gjorde.
Jag har klättrat på lejonen på Tafalgar square och undrat om jag någonsin skulle ta mig ner därifrån igen. Jag har dansat till The Strokes, The Libertines och The beatles i en trång liten nattklubb och svettats genom natten.

Jag är hemma nu, jag lever, jag har levererat och jag är lycklig.
Nu ska jag dricka vin, någon annan gång ska jag bjuda på bilder.
Kanske imorgon.

Inga kommentarer: