9.24.2010

life

1. Hur gammal är du om fem år? 24
2. Vem var den sista du träffade? Amina och Suliman
3. Hur lång är du? 165 cm
4. Vilken var den senaste filmen du såg? The OC boxen?!
5. Vem ringde du senast? Mamma
6. Hur löd ditt senaste sms och till vem? "Jag hittde massa caféer och affärer en kvart från huset" till mamma
7. Vad är dagens planer? Handla med Amina, umgås med familjen som jag bor i.
8. Föredrar du att ringa eller skicka sms? beror på till vem och om vad
9. Är dina föräldrar gifta, sambos eller skilda? Gifta
10. När såg du senast din mamma? 18 september
11. Vilken ögonfärg har du? gröna
13. Har du någon gång hittat en katt? eh... ja.
14. Vilken är din favoritplats? platser där jag känner att jag lever, och där jag inte fryser.
15. Vilken plats föredrar du minst? Piteå en kall januarimorgon
16. Var tror du att du befinner dig om tio år? någon annanstans med massa erfarenhet och äventyr i bagaget
17. Vad skrämmer dig? kärlek.
18. Vem fick dig att skratta senast? Amina
19. Är du för ung för att äga vinylskivor? eh ja men jag äger dem iaf
20. Har du stationär eller bärbar dator? bärbar
21. Sover du med eller utan kläder på dig? med ett rosa nattlinne, fint nog.
22. Hur många kuddar har du i sängen? två just nu. Först var dem i samma fodral men jag fick ont i huvudet av dem så jag tog ut den ena och nu har jag två!
23. Hur många landskap har du bott i? ... två
24. Har du någon gång spytt? ja.
25. Föredrar du skor, strumpor eller barfota? barfota. fast när jag blir kall är tjocksockor skönt. och strumpbyxor är bäst.
26. Är du social? Ja ibland är jag det, ibland inte. Beror på vilket humör jag är på och om jag orkar anstränga mig. Men jag är det om jag vill vara det.
27. Vilken är din favoritglass? Gammeldags vanilj, klassiskt och gott. Håller till allt.
28. Vad skulle du göra om du vann en miljon? Åka till Sydamerika och backpacka, volontära och lära mig spanska.
29. Tycker du om kinamat? ja. Dragon Palace i Uppsala är bäst.
30. Tycker du om kaffe? Dricker kaffe när jag 1. ska jobba natt 2. ska plugga hela natten 3. sitter på café Nodo med vänner en sommarkväll i juli. Så jag gillar det men jag föredrar te.
31. Vad dricker du till frukost? Te.
32. Sover du på någon särskild sida? jag sover på mage och jag sover över hela sängen, rör mig som en virvelvind och måste alltid bädda om varje morgon...
33. Kan du spela poker? nej. det verkar långtråkigt...
34. Tycker du om att mysa? Absolut i lagom mängd, man kan inte bara ligga och mysa hela livet.
35. Är du en beroendemänniska? Hm.. nja.
36. Känner du någon med samma födelsedag som din? Ja och i princip alla dagar i en vecka efter också.
37. Vill du ha barn? Ja jag vill ha en kille och en tjej. Lea och Noé. Tjoho.
38. Kan du några andra språk än svenska? engelska. har pluggat franska i många år och spanska i ett år. Ska börja plugga spanska nu i London, min dröm är att tala flytande spanska och franska...
39. Har du någonsin åkt ambulans? nej.
40. Föredrar du havet eller en pool? havet. Men poolen är ju alltid ett varmare alternativ!
41. Vad spenderar du helst pengar på? Second hand kläder, för dem är så billiga. Sen köper jag så många så då blir det ändå dyrt.
42. Äger du dyra smycken? Något men det används inte.
43. När känner du dig lycklig? När jag känner att jag lever t.ex. på konsert (The libertines - hej!), på en nattklubb, på kibbutzen och när man blir kär/förälskad i någon. Och när jag reser och känner mig fri.
44. Vad var det senaste du stoppade i munnen? Två mackor.
45. Vem är den roligaste människan du känner? Människor är ju så himla roliga fast på olika sätt... Vet inte.. Jag har ju så himla många roliga kompisar bara!
46. Välj ett ärr på din kropp? mitt ärr på knäet som jag fick dagen innan min födelsedag i Israel på väg ner till festen och sedan har ramlat på 45939956 gånger så tillslut blev såret så djupt att det skulle ha sytts ihop.. Jag lyckades i alla fall rädda juicen!
47. Vad har du för ringsignal? Sommaren är kort med Tomas ledin - En härlig klassiker som alla blir irriterade av!
48. Har du kvar klädesplagg sen du var liten? Ja mamma har sparat en del.
49. Flirtar du mycket? Nej jag är nog rätt dålig på att flirta. Jag mest bara är.
50. Vart togs din profilbild för din blogg? I skogen inför Olivias projektarbete
51. Kan du byta olja på bilen? HAHAHA.
52. Har du fått fortkörningsböter? nej skulle bli av med kortet då!
53. Vilken var den senaste bok du läste? Pete Doherty the last of the rock romantics
54. Läser du dagstidningen? Gjorde när jag i Piteå.
55. Prenumererar du på någon veckotidning? nej.
56. Dansar du i bilen? Ja speciellt när min syster sitter bredvid. Då kör jag så stora rörelser som möjligt för att skämma ut henna extremt.
57. Vilken radiostation lyssnade du på senast? P3. love.
58. Vad var det senaste du krafsade ner på ett papper? inköpslista. Mycket viktigt.
59. När var du i kyrkan senast? Jag var på kyrkträff i onsdags men vi drack mest bara öl på tre olika barer...

Inga kommentarer: