8.21.2010

ME



Tack Olivia.
Och tacktalet ska alltså bestå av 7 intressanta saker om mig.

1. Jag flyttade hemifrån till Uppsala när jag var 16 år, nu efter studenten är jag tillbaka i Piteå ett litet tag innan jag flyr för nya äventyr.

2. Jag har varit volontär på en kibbutz i norra Israel (bara 300 meter från Libanons gräns) och kan varmt rekomendera det till alla vilsna studenter med lite pengar som vill ut och resa.

3. Jag har en spik inopererad i min höft, men jag ska snart operera ut den igen.

4. Jag har aldrig färgat mitt hår

5. Jag vill alltid ha kul och när livet står stilla i en vardag blir jag galen och vill rymma därifrån. Jag skulle kunna flänga omkring i världen hela livet om jag bara hade råd, då skulle jag vara nöjd. Men jag måste stanna på ett ställa tills jag känner mig hemma så att jag verkligen KAN stället, som vi gjorde i Israel.

6. När jag ska se på tv är Dineychannel det första jag slår på, Jonas är mitt favorit program och jag älskar Chad i Sonny's chans. Jag och Hannah såg alla avsnitt av Jonas serien en lördag kväll i vintras, det var underbart.

7. Jag har hela min framtid planerad. London, studera mänskliga rättigheter, volontära i Sydamerika och resa runt för att hälsa på vänner, göra praktik hos Amnesty international, journalistikhögskola, jobba som journalist för en organisation som typ Amnesty. Jag kallar mig själv impulsiv och gillar att göra impulsiva grejer men i det stora hela måste jag ha en plan, även om jag ändrar den eftersom tiden går och livet influerar mig.

2 kommentarer:

Emma sa...

sv: Hej Stina!
Jag hittade familjen genom aupair world. Belgein kom egentligen som en slump, jag hade inget specifikt mål vart jag ville. Jag testade i Frankrike först, men de är oftast de som går först. Och Belgien är som ett litet Paris faktiskt :)
Just nu bor vi mitt i Antwerpen, typ som Belgiens Göteborg, näst största staden. I oktober flyttar de till en villa 15 min utanför.
Hoppas du hittar en familj i London!
Kram

Emma sa...

och just det, jag pratar varken tyska eller franska, familjens mamma är svensk och jag pratar svenska med barnet! Men jag ska läsa franska som börjar i sep :)