8.16.2010

Håkan Hellström




Det var ingenting jag inte redan hade kunnat känna på mig. Jag menar, när Håkan intar scenen i Göteborg den här gången så talar vi inte bara om galna fans på hemmaplan. Nej den här helgen är det hemmaplan, galna fans och dessutom Sveriges mest omtalade festival vi talar om. Klart det skulle bli succé, det stod ju nästan skrivet i manus att den här spelningen skulle gå till historien.
Och såhär i efterhand känns det så hemskt att jag varken såg Elvis 1956, Beatle 1963 eller Håkan 2010. Jag såg Peace and love spelningen förra året, där Håkan kröktes som kung med sin 2 timmars långa spelning. Denna spelning hade gjort allting så himla komplett, nästan som knöt ihop alla de där Håkan konseterna jag sett - från början till slut. Åh vad jag hade velat se Håkan i sjömanskostymen och sjungit med (skrikit med) i alla dem där låtarna.

Just nu är jag bara fylld av ångest, VARFÖR VAR JAG INTE DÄR?


Inga kommentarer: