5.24.2010

22:43

På min anslagstavla



""each man kills the things he loves" I recognise that in myself, in relationships, even with guitarrs, beautiful things that I've had and wilfully destroyed"



"Jag har alltid haft ett lite slött hjärta, jag föddes med det.
Jag är ömtålig där inne - om du förstår"


"Am I not a fantastic idiot?"

"I have a very bad relationship with the future.
We don't get on,
we just ignore each other"


- said by Peter Doherty



"Jag är inte ute efter mellanmjölk och vardagsliv,
för mig har livet alltid varit en film"



"Mitt hjärta blev hemsökt"



"Jag tror på mirakel. Att något fantastiskt ska hända mig.

Så jag måste hålla bvärlden öppen för mirakel,
och därför kan jag aldrig stadga mig."



- said by Lykke Li




Och en massa låttexter


Håkan Hellström sjöng -



"Du dansar mig galen"
&
"Kärlek från av fel sort och sympatier från fel håll"



The libertines sjöng -



"We're tired and dirty but still nog
DIRTY
ENOUGH
FOR
YOU
"


&

"music when the lights go out"

&

"There are no good old days, these are the good old days"



Peter Doherty sjöng -



"She opened her heart to a tearaway
a sheepskin tearaway"




Inga kommentarer: